Algemene voorwaarden

We doen ons best om u via deze pagina zo gedetailleerd mogelijk te informeren. Neem contact op bij eventuele vragen.

1. Bestellingen via de webwinkel worden zo snel mogelijk in behandeling genomen en na ontvangst van je betaling naar je verzonden. Binnen enkele werkdagen kan je je bestelling verwachten. Sieraden die in opdracht of op verzoek speciaal op maat worden gemaakt kunnen niet geruild of retour genomen worden.


2. Aankopen in de winkel mag je meteen mee naar huis nemen. Eventuele aanpassingen van horlogebanden, lengtes van kettingen of aanpassingen van ringmaten worden zo snel mogelijk voor je aangepast. Mocht het niet meteen kunnen dan gaan we samen in overleg. Sieraden die in opdracht of op verzoek speciaal op maat worden gemaakt kunnen niet geruild of retour genomen worden.


3. Verzending van je bestelling wordt per aangetekende post gedaan. We rekenen geen verzendkosten, de verzending is via ons verzekerd. Bij verzending sturen we je altijd een bericht. Natuurlijk kun je je bestelling ook ophalen in de winkel aan de Kerkstraat 14 te Doesburg.


4. Levertijden kunnen per item verschillen. Bij maatwerk en opdrachten die op verzoek gemaakt worden geven we bij het aannemen een verwachte maak/levertijd. Het hele maakproces neemt gemiddeld 4 weken in beslag.


Reparaties van sieraden zijn gemiddeld in 2 tot 3 weken gereed.


Reparaties van horloges nemen gemiddeld 3 tot 4 weken in beslag. We werken samen met onze uurwerkmaker. Het maken, maar vooral het bestellen van onderdelen kan soms lastig zijn en langer duren. Wij als tussenpersoon proberen alles zo goed mogelijk voor je te regelen. Helaas kunnen wij geen invloed uitoefenen op de bestel/reparatietijd.


Online bestellingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Hierdoor kan het voorkomen dat een sieraad of horloge niet meer op voorraad is terwijl het wel op onze website aangeboden wordt. Wanneer dit mocht gebeuren kan de levertijd iets langer zijn en nemen we contact met je op. Als een artikel niet meer te maken of te bestellen is nemen we ook contact op en kun je een andere keuze maken. Als dit niet lukt storten we het aankoopbedrag binnen 14 dagen retour.


Mocht bestelling of opdracht voor een bepaalde datum nodig hebben, bijvoorbeeld voor een aanzoek, feest, verjaardag e.d. vermeld dit aub bij de bestelling en informeer naar de levertijd. Wij doen ons uiterste best alles op tijd klaar te hebben.


5. Offertes en prijsopgaven voor maatwerk blijven 4 weken geldig. Offertes worden gedaan op basis van de dan geldende grondstofkosten, BTW enz. Mocht de situatie zich voordoen dat na de totstandkoming van de offerte of na het maken van een overeenkomst kostprijsfactoren een verhoging hebben ondergaan, is Edelsmederij Tobias gerechtigd om de overeengekomen prijs te verhogen. Bij akkoord van een prijsopgave of offerte vragen wij een aanbetaling van 50%. Alle offertes zijn inclusief 21% BTW.


6. Reparaties van sieraden en horloges proberen we altijd zo nauwkeurig mogelijk uit te voeren. Ondanks dat wij ons uiterste best doen en de mogelijke complicaties vooraf bespreken kan er altijd iets misgaan en ligt het risico bij jou. Wij proberen je, van te voren, aan de hand van standaard prijslijsten zo goed mogelijk een prijsindicatie te geven. Mochten de werkelijke kosten hoger uitvallen dan nemen wij contact met je op voor overleg. Wij willen je erop attenderen dat bij niet akkoord er maximaal € 20,- onderzoeks-/verzendkosten worden berekend.


7. Annuleren of wijzigen van je opdracht/bestelling dien je zo spoedig mogelijk door te geven. Neem contact op per mail info@edelsmederijtobias.nl of bel naar 0313-474731. Het wijzigen of annuleren van je bestelling is alleen mogelijk als deze nog niet is verstuurd. Sieraden die in opdracht of op verzoek speciaal op maat worden gemaakt kunnen niet geannuleerd, geruild of retour genomen worden.


8. Ruilen of retourneren
Heb je iets moois gekocht maar ben je niet helemaal blij met je online aankoop? Dat kan gebeuren natuurlijk. Stuur het artikel dan retour, het liefst zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen of kom het binnen 14 dagen terugbrengen naar onze winkel in Doesburg. Weet wel dat we heel veel kunnen aanpassen of veranderen aan sieraden, er is bijna altijd een passende oplossing te vinden en hier mag je altijd contact over opnemen.


Sieraden die speciaal voor jou op maat zijn gemaakt, kunnen niet geretourneerd of geruild worden. Wanneer je niet tevreden bent met een op maat gemaakt sieraad laat het binnen 14 dagen aan ons weten. In overleg gaan we samen op zoek naar een passende oplossing of eventuele aanpassingen. Er kunnen kosten aan verbonden zijn, hiervan stellen we je van tevoren op de hoogte.


Voorwaarden

Retourzendingen dienen vooraf kenbaar te worden gemaakt via info@edelsmederijtobias.nl.Aan het retourneren of ruilen zitten enkele voorwaarden.


1. Het artikel is in nieuwstaat, dat wil zeggen er zijn geen beschadigingen en geen draagsporen.
2. Het artikel zit in de originele verpakking en het label zit er nog aan.
3. Het wordt goed en veilig teruggebracht of naar ons verstuurd.

Let op: het risico en de kosten voor de retourzending zijn voor jouw eigen rekening.


Na ontvangst van je retourzending krijg je het aankoopbedrag op jouw rekening gestort binnen 14 dagen. Natuurlijk mag je ook kiezen voor een cadeaubon of ander artikel.


9. Garantie geven we op alle sieraden en horloges. Mocht er onverhoopt iets niet goed zijn aan je sieraad of horloge neem dan zo snel mogelijk contact met ons op per mail info@edelsmederijtobias.nl of bel naar 0313-474731. Samen kunnen we kijken naar een passende oplossing.


Sieraden die bij ons gekocht of gemaakt zijn hebben een garantie van 6 maanden op materiaal- en of constructiefouten. Slijtage door het dragen, slijtage of breuk aan edelstenen of zettingen zijn uitgesloten van garantie. Sieraden met edelstenen in zettingen zijn kwetsbaar.


Wij adviseren sieraden met edelstenen een keer per jaar gratis door ons te laten controleren. Wij kijken of de edelstenen er nog goed in zitten. Mocht je sieraad of zetkast onderhoud nodig hebben geven we vooraf een prijsindicatie.


Horloges die bij ons gekocht zijn hebben een garantie van minimaal 2 jaar op het uurwerk. De kast, horlogeband, glas en sluiting vallen niet onder garantie. Kijk voor meer informatie naar het bij aankoop bijgevoegde garantiebewijs.


Let op, bij het verwisselen van batterijen vervalt de waterdichtheid van een horloge. Wil je na een batterijwissel een gegarandeerd waterdicht horloge vraag dan om een waterdichtheidstest.


Reparaties vallen niet onder garantie. Dit omdat een sieraad of horloge gedragen is waardoor er meer aan de hand kan zijn dan de reparatie die we uitvoeren. Echter zoeken we naar een coulante oplossing als een sieraad of horloge binnen 6 maanden met dezelfde klacht terug komt.


10. Overmacht is het geval als de tekortkoming niet is te wijten aan de schuld van Edelsmederij Tobias. Overmacht is een grond voor ontbinding van de overeenkomst. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die de opdrachtgever lijdt als een sieraad of horloge niet op tijd af is, een sieraad of horloge beschadigd raakt of enige andere complicatie. Uiteraard zullen we er alles aan doen om opdrachten op tijd af te hebben, complicaties en beschadigingen te voorkomen en indien nodig samen naar een passende oplossing te zoeken.


11. Intellectueel eigendom is van toepassing op alle ontwerpen, tekeningen, beschrijvingen, berekeningen, modellen, afbeeldingen e.d. Hieronder valt ook het fotograferen van eerdergenoemde. Veelvoudig openbaar maken van bovengenoemde zonder voorafgaande toestemming van Edelsmederij Tobias is niet toegestaan.


12. Disclaimer, alle prijzen en informatie op deze site zijn onder voorbehoud van fouten en wijzigingen. Edelsmederij Tobias doet er alles aan om de informatie die aangeboden wordt in de winkel en op de website zo volledig en nauwkeurig mogelijk te laten zijn. Alle informatie is onder voorbehoud van prijswijzigingen, typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen.


Share by: